onsdag, juli 28, 2010

Mina fynd

Hej alla godingar!

Nu kan jag är en fungerande människa igen *skrattar*

Dagen var full med ärende som fixas i slutet av en månad - räkningar och sådana tråkigheter...

Min äldsta dotter ställde en så naiv fråga som bara barn kan ställa - Mamma, är det roligt att betala räkningar? *ler* Nja, vad svarar man då? Jag sa ärligt - Nej, det tycker jag inte om. Klistrat vid skärmen med alla OCR-nummer. Men måste ju göras... Äh, inte det vill jag berätta ju! *ler*



Kolla här! Liten glasburk med Kanalkisel från Söderköpings Brunn. Tror ni jag tvekade att köpa den? *blink*

Ett fynd från Tanums Loppis. Påstås att det ä största loppis i Västra Götaland. Men enligt mig (kanske lite hårt sagt) om man rensar bort allt strunt som ligger trasig där då skulle det vara vanligt och fint loppis *blink* Men sina pärlor har det loppis, så klart! Om man har tålamod och tränat öga *skrattar* Jaghade ju hjälpreda med mig - min man. Han uppehåll barnen och jag kunde ägna mig åt alla hyllor...


Vi hittade en antik butik precis vid svensk-norsk gräns. Ena loppis ligger på svenska sida och en antik butik på norska. Perfekt för oss - skattjägare!



På den norska sida hittade jag det mått. Rost och ålder sitter fast på det. Min make undrade Vad ska du i hela friden mätta hela tiden? Du köper ju varenda en (som om han vet hur många lät jag bli) som du ser?!? Tja, hur ska jag förklara att inte för det köper man ett mått? *skrattar*



Och den tennkanna har jag fyndat i butiken på svensk territorium. Blev så förtjust i den, men inser att jag verkligen inte har plats för alla mina fina saker.Den kommer jag troligen sälja på Tradera. Den har en buckla på sig samt massor av stämplar.

Nu ska jag kika in hos er, mina sköna! Så roligt att vara här igen, med er!

kramar/Olg@

4 kommentarer :

  1. Underbara fynd, särskilt måttet och kannan gillar jag. Vi åker ju till Norge på fredag och då stannar jag till på Tanums, får se om jag hittar något också.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga fynd du gjort!!
    Ha det bäst ;0)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga fynd. Tänk det var längesen jag var på loppis eller auktion nu. Har liksom inte blivit tid. Och det där med att betala räkningar... det är himla skönt när det är gjort i alla fall.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Vilka fynd!

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails