onsdag, juli 29, 2009

Harstena

Så nu vi är hemma igen! Så kul hade vi i Harstena och vilken tur med vädret!=)
Tre timmar tar det att sig till ön och man vistas där i två... Lite för lite tyckte jag och C, men så är det. Vi åt vår "lunchkorg" som bestått av potatis i nån slags röra med röd lök, mycket saltat kyckling filé, en skinkbit och ostskiva. Dåligt om man frågar mig.
Kapten Christer var mycket bra, erfaren och trevlig. Flicka till guiden var urusel. LÄSTE om sevärdigheter och på frågorna svarade "vet inte jag"... Så som Vad är det för bron? Kom Vet ej... Det kan man inte säga som guide på båten åkande fram och tillbaka... På frågan När båten går hemåt - Tror vid 15... Va? Tror du? Om den går 14.55 då? =))) Ja...
Men ön var fantastisk fin och som jag förstår viktigaste på ön (som på alla ö) är vatten och jord. Många fina stugor och hus, bryggor och båtar.
Många turister som går och spanar hus och miljöer.. Lite störande måste det var för folk, eller?
Så hittade vi en mysig klippa att sitta och äta. Vilade lite och sen begav oss in i ön, titta lite runt.
Soligt och fint var det, fast blåsigt.
Så inne i skogen har jag hittad tre stycken karljohan som ska blir imorgon mat åt mig och N. L är för små att äta svamp, C tycker inte om nåt annat än kantareller=)
Men jag tycker att dem andra är mycket bra. Doftande och tjocka små godingar=)
Sen lyckades vi nästan missa båten. Efter lite förvirrande vandring kom vi ut i alla fall 5 minuter förre avgången.
Fin skog sprang vi i=)
Så satt vi uppe på däck hela vägen hem. Och ingen störde oss fram till Mem. Det var mycket skönt! Känslan av att vi satt på egen segelbåt=) Fin natur fick vi se i massor! Havsörn till och med, men min kamera når inte så långt fram... Suck...
Skönt att få sitta i lugn och ro. Vimman var stabil och bra båt att åka med.
Stegeborg passerade vi....

Mysiga bryggor vid Mem..


Fina tjejer på båten=)

Och så kom vi hem!
Med den bilden vill jag välkomna er alla till vår lilla, mysig Söderköping!!!=))
Kram på er från en väldigt trött mamma!
PS Vad mina små änglar blev glada att se oss tillbaka! De kramade mig så hårt som om jag var borta i flera veckor och inte 7 timmar=) Så skönt, värmer hjärtat!=)))

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails