tisdag, juli 28, 2009

Kuriosa

I dag for vi igen till stan. Men anledningen var mindre rolig än igår. Men det ska jag inte berätta nu, kanske någon annan gång.
Vi gick till biblioteket med tjejer och hade kort lässtund och lånade lite böcker hem. Det går så bra för N att läsa! Hon märkte det själv och sa Mamma, jag börjat läsa snabbare än jag kunde förut! Kul för min lilla geni! Hon läser varje dag lite från sin bok som hon SJÄLV köpte på Myrorna - Regnbågsbarn. Hon tycker att den är bra. Lilla gumman inte ens förstår att det är till stor hjälp i skolan, all hennes nyfikenhet! Men det är bra och jag kan stolt säga att det är min förtjänst att hon börjar bli flittig läsare! Och mycket stolt var liten flicka när hon fick EGET lånekort! Så roligt!=)
Sen har vi gått till café Kuriosa. Den jag bara älskar! Så personlig atmosfär, mycket trevlig personal och egen bakverk gör att den är en oslagbar liten ö mitt i stan! Vi fikade och så åkte vi hemåt. Lilla L åt och somnade och jag och N hade en lååång lässtund igen. Nästan halva boken hann vi läsa. Nu äter hon smörgåsar från grillen och jag åt grillade champinjoner med vitlök och ost i. Mmmm, så gott det var!
Så ser ut disken. På hyllor står gamla burkar och våg och massa av roliga saker.
Här väljer man egen kopp till te eller kaffe.

Och sen kan man njuta av fika ute i en mysig gård eller så inne i antika soffor och fåtöljer. Mycket trevlig dag (början på dan?) hade vi haft!
Önskar er alla en trevlig dag!=)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails