måndag, oktober 08, 2012

Misstag dvs lyckoträff



Hej mina sköna!

Vilket underbart väder bjöd helgen på! Vi varit mycket ute och njöt av sista (?) dagarna med sol och någorlunda värmen i luften...

Bladen faller av vindpusten som ett vattenfall. Det är så härligt att kunna skåda naturens gång... Jag slutar aldrig upprepa att fyra årstider är en lyx! *ler*

Av misstag uppfann jag en ny rätt.. Jag tänkte koka broccoli men råkade slänga i vattnet spenat... Mycket god blev det! Vegetarisk kan den vara om man utesluter cremé fráiche. 

Lägg brocooli ca 250 g i kokande vatten, när den är mjuk lägg till ca 100 g stuvade spenat. Ganska omgående slå av vattnet och mossa med en stavmixer. Salta & peppra. Eventuellt pressa en vitlöksklyfta.. Avrunna och sköljda bönor (välj efter smak eller skafferis innehåll!) blandar du i och färdigt! Om du vill inte ha cremé fráiche i. Annars ett par skedar ger fin smak och konsistens! 


Lätt som en plätt! Smaklig måltid, mina vänner! 

Önskar er en fin vecka!


kram/Olg@

4 kommentarer :

  1. Hej!

    Du hade skrivit en kommentar i min blogg för ett tag sedan, angående industripallar!?:)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hej fina Olga.
    Vilket smarrigt recept, det ska jag nog testa faktiskt.
    Alltid kul med något nytt på tallriken :)
    Ha en fin måndag.
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet och jag håller med...det är lyx med fyra årstider...sommar jämt blev nog allt långtråkigt:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Jamen det var ju härligt med en ny sak att äta. Bra med misstag.:-) Kram

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails