onsdag, september 08, 2010

Ljus&mörkret



Hej alla godingar!

Tackar för goda önskningar. Det gick bra på intervju och jag kommer att bli kallad vid behov. Upplysnings förfrågan till Polisen(Brottsregistret) skickades omgående och denna delen är jag lugn för. Inte har jag brutit mot lagen någon gång *ler*

I dag har jag skrivning i ekonomi. Ä ganska lugn inför den. Känner mig trygg i mina kunskaper.



Tiden med massor av ljus har kommit. Och jag är så glad för de små ljuskällor som dyker upp i hemmet lite varstans. Häromdan har jag sprungit på ett saltkar. Den passade utmärkt till två värmeljus. Dem tänder jag vid varje måltid - morgon som kväll. Mysigt, tycker jag!

Lite kallare blir det också och jag passade på och köpte stövlar samt en jacka. Allt på nätet. Smidigt *blink* Kan när som helst (under 14 dagar) skicka tillbaka om varan skulle inte passa. Och utbudet på nätet är ju kolossalt! Inte jämför jag det med Norrköpings shoppingsställen. Tyvärr....

Ska visa upp någon gång. Och snart kommer ett inlägg med fina presenter, som jag fått från min bloggvän Britt, med bloggen Freshgarden. Ska ta bilder osv... Tack snälla, rara, Britt! Jag säger det igen och om och om igen - dt betyder massor för mig att få stöd och värme från utomstående (inte familjen menar jag nu) just nu! Du är en fin själ, som hittar varma ord och tid för en som du inte ens känner i det verkliga livet!

Ha en fin dag, ni allihopa!

kramar/Olg@

3 kommentarer :

  1. Visst är det fint och mysigt att tända ljus. Så vackert mönster det blir när du tänder i ditt saltkar...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut med dina lyktor. Jag tycker att det är en härlig tid vi har framför oss. Speciellt eftersom man äntligen kan vila lite från trädgården och hinner fundera över inredning igen. ;0)

    Jaaa angående tomater... Jag har alltid trott att de var tvugna att ligga ljust för att mogna. Min mamma gjorde alltid så men förra året hörde jag att man även kan knipsa ner hela plantan och hänga den upp och ner i ett mörkt utrymme så mognar tomaterna eftersom. Misstänker att jag blir tvungen att prova på det i år eftersom vi inte kommer att ha plats med alla i våra fönster *hihi*. Grattis till din jobbintervju! Men visst tar du det lite lugnt emellanåt också... Blir lite orolig att du ska ha för många järn i elden på en gång...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. HejHej Olga!

    Åh vilken fin idé med ljus i de små salta karen. har samlat på mig några för jag är just en saltoman med viss förälskelse i udda saltsorter (konstig böjelse). Visst är det en härlig tid nu med alla ljus som vi tänder. Tiden då ljuskontot nästan överstiger matkontot (lite överdrivet).

    Ha en fortsatt fin vecka
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails