torsdag, september 23, 2010

Höst&färg

Hej alla godingar!

Jag blev ännu mer täppt i näsan och nu kanske ska jag passa på och börja läsa franska? Uttalande borde vara näst intill perfekt *ler*



I dag var jag riktig lat och har marinerad i chilisåsen kycklings överlår (kolla namnet!). Sen in i ugnen och steka som vanligt. Bulgur eller mughrabia blir till det. Samt nåt som familjen hittar på själva, då jag äter inte med de denna dagar.




Jag ville också få råd av er. Hur gör ni med matplaneringen? Jag känner att vi spårar ur totalt. Det som lagas rynkas näsa till (inte för det inte duger - bara man inte är sugen!) och lagas/köpas något annat. Det blir ju svin dyrt!!! Jag kan inte puscha barn när pappa gör så eller hur?

Ska ta upp med min man om att skaffa en veckomatsedel... Så att äldsta dotter ska också få bestämma flera maträtter och känna sig involverat.



På bilder ser ni lite höst... Visst andas bilder höst? *blink* Fast än finns det färg i naturen, som bara "brinner"! Snart kommer allt slockna och då kommer (hoppas jag) snö igen!

Ta hand om er!

kram/Olg@

4 kommentarer :

  1. Jag tycker du överlåter på mannen och barnen (den äldsta) och göra veckomatsedel. Sen är det nog slut på den näs-rynkningen. Efter det kan ni hjälpas åt allihopa tycker jag, varje familjemedlem får önska en rätt varje vecka. Jättefina bilder du visar också.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Ut och köp dej färsk ingefära, låt en liten bit bara ligga i munnen, sug på den som en haltablett, så ska du se att du snart är pigg igen.
    Förvara den inte i kylskåp, för då förstörs den.

    När vi fick matproblem här hemma, med barnen eller att jag bara blev så less att alltid stå vid spisen, då fick mannen och barnen ta vid.


    Önskar dej en underbar söndag
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  3. Hej Olga! Ja det är inte lätt det där med maten inte.....men en veckoplanering tror jag kan funka toppen. Själv tycker jag det går jättebra ibland och emellanåt så har man världens "idétorka" när man ska hitta på olika maträtter.
    Ha en skön söndagkväll!

    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Hej Olga, när de stora barnen bodde hemmadå hade de hade varsin dag de fick bestämma mat och laga den dessutom, nu är ju dina lite för små än för att laga helt själva men medbestämmande är ju en bra grej. Dessutom tycker jag att maken ska skriva matsedel. ;-)
    Kram Annica.

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails