lördag, juli 10, 2010

Recept


Hej alla godingar!

Nu var det två inlägg för i dag! Vi hade roligt på tåget! *blink*

Det var dags igen för en rabarberpaj. Jag hittade väldigt enkel recept förra gången, men nu hittar jag inte den i det oändliga nätet! Men som tur för mig och er kommer jag ihåg proportioner! *ler*

75 g margarin
1 dl strösocker
2 dl vetemjöl
0.5 tsk bakpulver
0.5 tsk vaniljsocker

ska man blanda för hand och sen fördela över fin skurna rabarber i formen. Pajform har jag ingen (ja, för att jag brukade inte baka), men en keramikform fick spela huvudrollen *blink*

Och det gick galant, som ni ser!

Så njut ni med - även om högtiden för rabarber är förbi lite kan vi njuta ändå! *ler*



Socker burk hittade jag på en loppis i Dalarna för 2 år sen. Den fina vetemjöls burken hittade jag nyligen på en antik butik och är mycket glad över den! Rymlig och ovanlig är den!

Ta hand om er! kram/Olg@

1 kommentar :

  1. Ser gott ut.
    ha en fortsatt bra lördag.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails