lördag, juli 10, 2010

Recept


Hej alla godingar!

Nu var det två inlägg för i dag! Vi hade roligt på tåget! *blink*

Det var dags igen för en rabarberpaj. Jag hittade väldigt enkel recept förra gången, men nu hittar jag inte den i det oändliga nätet! Men som tur för mig och er kommer jag ihåg proportioner! *ler*

75 g margarin
1 dl strösocker
2 dl vetemjöl
0.5 tsk bakpulver
0.5 tsk vaniljsocker

ska man blanda för hand och sen fördela över fin skurna rabarber i formen. Pajform har jag ingen (ja, för att jag brukade inte baka), men en keramikform fick spela huvudrollen *blink*

Och det gick galant, som ni ser!

Så njut ni med - även om högtiden för rabarber är förbi lite kan vi njuta ändå! *ler*



Socker burk hittade jag på en loppis i Dalarna för 2 år sen. Den fina vetemjöls burken hittade jag nyligen på en antik butik och är mycket glad över den! Rymlig och ovanlig är den!

Ta hand om er! kram/Olg@

1 kommentar :

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails