fredag, juni 04, 2010

Värme och torpet


Hej alla godingar!



Jag är ju helt galen i mitt torp... Bara liten stund har jag ledig - åker direkt dit. Men nu börjar jag lugna mig lite.



För att en lång rabatt med flox, gladioluser (tack vore Lisas torp vet jag nu att de inte övervintatr i marken, synd), pioner, anemoner, samt något mer som jag inte minns är helt klar! Vid husets hörn har jag fått in hosta, 4 växter; klematis, två växter; klätrande hortensia, en växt; klätrande rosor, två växter; blåregn, en växt. I övriga gården - hallon (sommar och höst sort), syren (som dog troligen, men säljare lovade ersätta plantor som dog under frakten) samt blåregn och klematis vid dasset. Man ska ju ha fint vid dasset med eller hur? *blink*



På fram sidan har satt i marken pil i en cirkel. Det ska bli en koja för mina sötisar. Bredvid ställde jag ett barn anpassad picknickbord med parasol. Hoppas att tjejerna kommer att gilla det. Bordet har jag skruvat ihop alldeles själv. Är så händig så *skrattar*



Nu i torpet finns kylskp, som går på batteri, bäddsoffan, lite prylar som ljustackar och kastruler *ler*



Torrdass har vi skaffat oss innan vi kan köpa in en mulltoa. Solceller är först på listan. Då blir det el i hemmet.



Alltså mycket så är redan gjort och jag är så glad för det. Men mycket ska göras.... Men det är lugnt, det fixar vi *blink*



Ta hand om er och ha en underbar helg!



kram, Olg@

5 kommentarer :

  1. Vad underbart att ha ett torp utan vatten eller el som jag förstod det... Det är faktiskt min dröm att ha ett gammalt hus med utedass som sommarstuga. Man kommer närmare sig själv och de sina när man inte har en massa "brus" runt omkring. Blev faktiskt lite avundsjuk nu ;0), tro det eller ej!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, så du grejar! Jag känner verkligen igen mej - sådär höll jag också på i mitt första torp, som jag också hyrde! Det är ingen hejd på entusiasmen - precis SÅ ska det vara och du kommer att få det jättefint, det hör jag ju redan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej6 vännen l6åter toppen att du älskar ditt66
    torp! ha en skön helg! Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Oj vad du har varit flitig, så mycket du har planterat. Kommer bli väldigt vackert hos dig. Så roligt och höra att du trivs så bra på torpet.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hvilken energi, snart har du snudd hver en sten. Skjønner deg godt, hva er bedre enn å ha et torp ? ( det rimte jo) Ha en fin uke, og slit deg ikke ut på torplivet...klem

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails