onsdag, augusti 19, 2009

Nu var det dags!

Kära nån! Jag har glömt hur det känns att vara ENSAM! Helt för sig själv!!! L är med pappan på dagis och skolas in. N är i skolan så klart och jag.... HEMMA!!!!!!!! Jag har duschat utan att någon gnällde i bakgrunden, jag har druckit te utan att någon bad om hjälp och ville luftas och gå nånstans osv. Jag sitter ensam framför dator och skriver blogg utan tjat i vänster örat! Gud vad det är skönt! Så att dem som inte vet min situation inte ska tro att jag hatar mina barn =) ska säga att det var jag som satt hela 1,6 år med barn hemma. Utan att få hjälp, av olika anledningar! Så nu kan ni uppskatta mitt glädje!
Och sen det blir dags för mamman att börja plugget. Hoppas att det är sista gången i mitt liv. Jag är ganska trött på att utbilda mig=) Jag avslutade skolan så klart. Universitetet utomlands, sen fick plugga på Komvux ju med svenska och så. Sen har jag bestämt mig att jag bara måste ha svensk utbildning för att skaffa jobb. Annars min akademisk utländsk ger inte så mycket. Kandidat examen är visserligen kul, men ger inte några stålar på kontot. Tyvärr.
Men nu ska jag ut och powerwalk-a!!!! Gud vad jag är glad!
Ha ni en underbar dag!

8 kommentarer :

  1. Visst är det härligt att få vara själv i bland! Du är duktig som orkar plugga. Jag tyckte 3 1/2 år på universitet var nog! Lycka till! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Verkar som du haft en egen dag....är härligt emellanåt...har alltid haft behov av detta att få stänga av och vara ensam, kramen

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att vara för sig själv ibland.
    Lycka till med pluggandet!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du fick en stund för dig själv, det behöver man ibland!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Vet inte när jag var själv senast...ialla fall inte på 6 månader;))))
    Powerwalka är så gött...ska börja igen efter sommaren nu;)) fast med vagnen då:))

    ~~ Kram ♥ Millan~~

    SvaraRadera
  6. Man behöver egen-tid ibland!
    Ha en fin dag/Agnetha

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så kul att du tittade in på min blogg! Och jag ser att du bor i Östergötland du också... så roligt!
    Visst behöver man egen tid... Nu har jag ganska gott om egen tid, när dottern har flyttat hemifrån... Men den räcker inte i alla fall, förstår int det!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails