torsdag, juli 23, 2009

Skördet

Vi satt in i våras två potatisar i min rabatt och igår var det dags att plocka lite färsk potatis till middagen. Roligt det var se att det kom hela 32 (N har varsamt räknat alla) potatisar. Och tro mig att det var den godaste potatis vi har ätit nånsin!=))))
Så vill jag dela med mig lite av mina favoritrecepten. I matyoghurt pressar jag lite vitlök, lite salt och svart peppar, lite timjan (man kan ta vilken färsk krydda man vill tycker jag) och voila..... Bästa såsen är klar! Vi äter den till fisk, kyckling, potatis... Och om man lägger i den lite räkor, ja då blir det lyx sås till bakat potatis.
Vi ska nu till friluftsbadet.... N vill absolut försöka simma 25 m som hon inte klarade förra gången... Synd att vi åker inte mer till sjön och så... Simmärke finns ju bara på badet...
En trevlig dag till er med=)
Våra potatisar=)))

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails