torsdag, juni 04, 2009

Liten solstråle

I regnet längtar man efter solen. Sådana solstråle vill man ha då...
Vår solstråle är ganska gnällig i dag. Undrar om hon gick in i sin period igen. Då barn får så snabb neurologisk utveckling att de bli skrämda. De förstår inte vad som händer och söker sig till mamma/pappa för att få stöd och tröst. Och därför de bli så klängiga och gnälliga. Det får bli så. Jag bli trött på allt, klart, jag är ju en människa ingen ängel, men jag ger L så mycket värme jag kan. Håller om henne, kramar och om hon så vill sover hon i vår säng. Efter sådana nätter har jag ryggverk men lugnet av barnet är mycket viktigare. Jag klarar mig nog=)
All den information läste jag i boken Växa och upptäcka världen från Hetty van de Rijt och Frans X. Plooij http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146210571 värt att läsa. Fram för allt för de som bli föräldrar för första gången.
Så kram på er!=)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails