onsdag, juni 17, 2009

Hem, ljuva hem!

Så skönt att vara hemma igen! Åh, Gud, aldrig kunde föreställa mig att jag skulle ha det så jobbigt på resan! Med två barn utan hjälp - svårt. Men trevligt och intressant var det i alla fall! Min N sa att hon tyckte mycket om Berlin och skulle vilja åka dit igen. Lilla L sa inget=)
Min väninna möt oss på flygplatsen och sen tag vi taxi hem. Kostnadsfri för att chauffören var vår kompis... Smidigt och sparsamt!
Och efter det vi hade knappt tiden att vila. Vid kl.7 på morgonen vaknade min lilla väckarklocka och dagen började. Sen brukade komma N med sin nya kompis dvs dotter till min väninna och vi åt frukosten. Sen sprang vi att upptäcka Berlin. Regn eller sol vi var ute och gick våra vägar. Reichstag, Branderburg Tor, Alexanderplats - man ska ju hinna med allt! En dag hade vi för båtturen, som var så lyckat! Inget regn störde oss då! Loppis blev det ja, men vilka priser de har!!! Oj, oj... Jag kunde bara fynda en nattlinne och silverörhänge med bergkristaller. Annars priserna "börjar" liksom vid 35 euro. Jag är mycket glad att jag kan fynda hemma så billigt!=)))) Så lägger jag flera bilder i dag och berätta kan jag senare väl.
Riksdagens kupolen.

Charlottenburgs slott

Vid Branderburg Tor. Jag har bilden där jag är 5 år och står på samma platsen! Kul!!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails