torsdag, juni 07, 2012

Får jag presentera?



Hej mina sköna!
Då var det dags... Att presentera en ny ... ett nytt.... min ny favorit! Många väntade på att se mitt fynd, men Stina med bloggen Lilla Kullan - Hemma på landet gissade rätt...




Jag kan inte kalla det för _bara_ skåpet... Då jag tycker väldigt mycket om det *ler*




Jag vann det i utdragen kamp på en auktion... Många ville få skönheten men jag hade tur! *glad*




Just nu bor jag i en tvåa och platsen till möbeln (bättre sagt onödiga möbel) finns inte. Men jag hade tur att skåpet hade mått som passade perfekt i sovrummet! *ler*




Original målningen är täckt av vita färgen och är lagom sliten... Bredda plankor och ursprungliga beslag skvallrar om ålder på minst 150 år...




Jag har inte bestämt än vad jag ska ha i överdelen. Underdelen tog emot "kontoret" dvs mappar och sånt som jag vill inte ha framme. Men överdelen får vara lite mer dekorativ, tycker jag... Dit flyttar nog mina fina gamla sängkläder med vackra spets och broderier *glad*

Önskar er en fin helg! Jag ska jobba sista helgen inför sommaren. Sen blir det lång vila... Även om lite oönskat *ler*

kram/Olg@ 

4 kommentarer :

  1. Grattis till ett toppenköp, så fint skåp du fått hem. Och det var tur du fick hjälp och bära, det ser riktikt tungt ut.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilket jättevackert skåp du har hittat och så mycket som det "sväljer"! Så härligt med vackra förvaringsmöbler! Antar att det var ett fynd också!
    Det låter skönt med sommarlov, det är lite så här också, men ännu några smågrejor kvar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert skåp, förstår att du inte gav upp...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Men åh vilket vackert skåp!!
    Ha en riktigt fin vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails