måndag, juni 07, 2010

Sköna dagar


Hej alla mina sköna!

Naturen bjuder oss på mycket glädje varje årstid, men mest gläds vi åt varma dagar. Och nu har vi fyllt på lite tanken med solen.

I går då jag jobbade (hårt) i trädgården märkte jag att våra regnvatten tunnor börjar tömmas. Då tittade jag upp i himmel och sa "Nu behöver vi lite regn, gode Gud"... Mina familjemedlemmar skrattade gott.. Men tittar jag ut nu och ser - det regnade på natten och är mulligt fortfarande! Vem hade roligast, tror ni? *skrattar*



Äppelblommor tar av snart helt, men det glädje som de gav oss varar länge....



Med sådan hjälp hinner jag mycket på torpet, tro mig *blink*




Fin fina växter finns på torpet... De kan användas till mycket! Här rabarberhatt! *glad*

I dag är det "hemma fixa" dag... Inget torp.. *suck* Men jag behövde paus, ärligt talat... Inte orkar en stadstjej hur mycket som helst arbete på så kort tid *blink*

Ta hand om er, mina vänner!
kram, Olg@

3 kommentarer :

  1. Så herlige bilder, spesielt av mammas gode hjelpere. Ha en fin mandag

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga hjälpredor du har i torpet.
    Det är synd att äppelblommen är så kortvarig för den är så fin när det blommar. Just nu blommar syrenerna så fint men även de håller bara ett par veckor.
    Ha en härlig vecka
    Kram Britt

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med varma dagar, det gläder mig något så otroligt och jag hade nästan glömt bort hur underbart det är att kunna sitta ute i värmen långt in på kvällarna :)

    Lite regn då och då behövs, vilken tur att gud lyssnade på dig haha, bara han snart bjuder på sol igen så...

    Ha en fin dag!
    Kramar Linda

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails