söndag, juni 27, 2010

Porslin

Hej alla godingar!





Ville visa mitt senaste fynd - fin Gustavsbergs skål. Lite nöt är den, men underbart fin i alla fall!





Fina detaljer på kanten...



Så har jag fotad mina porslins brädor, som jag tycker så mycket om. Med färsk lök, så skir ser de ut, små lökarna...



Och lite kontraster med trädgårdstomater *blink* De blev favoriter hos barn direkt - olika färger och former, man blandar som man vill i affären. Kanon kul!


Nu ska det fixas innan avfärden till loppis! Så spännande varje gång att åka och inte veta i förväg vad man hittar i dag *ler*


Ta hand om er, kramar från Olg@

8 kommentarer :

  1. Hej Olga.
    Den skålen är jättefin och så användbar. Lika fin till sallad som till flytande blommor. Lycka till på dagens loppis.
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Älskar dessa gamla skålar, jag har flera stycken men i flytande blått som är min passion. Skärbrädor likaså, men blåvita.. Alla är på jakt efter skärbrädor just nu, de säljer så snart man lägger in dem i web-shopen.
    Så jag är på ständig jakt!
    Lycka till på loppisen idag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hei hei
    Jeg ville bare innom bloggen din å si at jeg synes den er vakker. Masse inspirasjon:) Klem fra Elin:)

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig skål!!
    Önskar dig en underbar vecka i värmen!!

    Kram Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Så fin och användbar skål, vackert mönster.
    Roligt när det finns så mycke olika sorters tomater. Hoppas du gjorde lite fynd på loppisen.
    Ha de gott
    Sommarkram Britt

    SvaraRadera
  6. Javisst är de gamla skålarna och skärbrädorna vackra. Nyfiken på om Du hittade något på loppisen igår.
    Ha det bra!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej
    Kul att du vill vara med på min utlottning av ett Shabby Chicsmycke.

    Det är loppistid nu, älskar att besöka dem, vet aldrig vad man hittar där.

    Ha det gott
    /Maggan

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails