fredag, juni 25, 2010

Midsommar




Hej alla godingar!

Hoppas att ni har inplanerat ett fint och lugnt firande med era nära och kära!

Vår familj ska fira midsommaren med min väns familj. Det lät bli grodorna och andra roligheter. Min man har tränat lilla L i köket att dansa grodorna, så vi kan det där nu *skrattar*

Vi har sovit nu i två nätter på torpet. Och jag kan verkligen inte återberätta hur det känns att komma ut på kvällen och andas in frisk luft, höra olika ljud från skogen och sitta på trappan med en kopp thé. Så underbart!

På dagarna har vi inget att göra... Bara vattna lite blommor, pilträd, jordgubbar; åka till havet och bada; laga mat... Ni förstår vad jag menar - fullt upp har vi *blink* Men det är så enkelt och utan krav att man upplever det som ledighet i alla fall...


Hammock har kommit på sin plats och den är uppskattat av alla! Den kan fällas ut och blir 180 cm bred eller så kan den vara vanlig hammock, som en gungande soffa *blink*




Loppisfynd kom till användning redan nu. Jag plockar lite mynta i köksträdgård och gör underbar thé på den. Mmmmm... doft och smak går inte beskriva... Om man vill man kan klicka lite honung i thé, men jag dricker utan.



Ännu ett loppisfynd - fotogenlampa. Sådan var jag ute efter länge, fast inget behov av. Men nu har jag hittat en och den hänger på sin plats ovanför bordet i rummet.


Glad Midsommar på er!!! kramar/Olg@

2 kommentarer :

  1. Önskar dig också en riktigt fin midsommar ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken hammok! Allt i ett... Får man fråga vart ni har hittat den? Jag är på jakt efter en hammok trots att de kanske inte är den vackraste möbel man kan ha i sin trädgård. Det är ju så underbart skönt att gunga i dem! Jag förstår att ni njuter av ert torp. Ser helt fantastiskt ut.

    Hoppas ni hade en underbar midsommar med massor av god mat!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails