torsdag, januari 21, 2010

Antikmässa i Stockholm

... ska jag inte missa! Formex föll ut, men antikmässan - måste! *skrattar*

Försöker att övertala min man göra mig sällskap. Han verkade vara intresserat ^^ Inte mycket är han för inredning men gamla ting och kuriosa uppskattar även han *ler*
Skriv in i era almanackor 18-21 februari - mässan väntar!


Jag ska försöka visa mina fynd från igår, men inte i dag. Kan meddela att jag hittade en fantastisk fin byrå från 1928 (året och historien bakom fick jag, så roligt, veta från mannen som lämnade in byrån).

På morgonen var det inte roligt - äldsta mådde illa och ville bara sova... Sen blev det så pass bra att vid lunch bestämde vi åka och shoppa lite. En ny bilstol till lilla plutten blev det och några fina saker både till mig (så klart) och N. Hon ville inte lägga ut sina pengar då hon sparar och jag bjöd henne på fina hårspänne som föll henne i smaken. Viktigast - alla är nöjda! Till och med lillan som satt nöjd och glad i sin nya stol och vinkade åt mamma i spegeln *glad*

Så har vi lagat lite roligt i dag. Orkade inte hitta på och trots det blev det en ny rätt - potatismos med bacon&champinjoner!

För att få skotsk inspirerat rätt - kokar du potatis som vanligt. Steker bacon med hackat gul lök och svamp. När du har mosat potatis och hällt grädde i den är det dags att hälla i svamp och bacon röra! Rör om och servera!! Köttbit bredvid uppskattas men är absolut inte nödvändig!
SÅ GÖTT! Guten appetit! *skrattar"

Så var det för i dag! Hoppas att ni har det bra där ute i snön!
Kramar Olg@


bilden från antikmassan.se

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails