onsdag, november 11, 2009

Hej alla godingar!

En dag till har rusat förbi. Det inte känns tråkigt tills man inte tänker att det är ju livet som går.... Men det är ju precis det som är livet - varje dag! Varje stund! Och det är vi som gör vårt liv till det livet som vi har. Jag hoppas att dem flesta av oss är någorlunda nöjda, annars blir jag skrämd.

Snart kommer Julen, alla fönster kommer att ljusa upp med finaste adventsljus! Jag brukar alltid tänka om hur många liv och öde som finns bakom varje fönster! Med sina glada stunder och sina problem... Det är havet av känslor och upplevelser som gömmer sig och håller tyst. Om man bara... ;) Tänk er.. Höra lite... Skulle det vara nåt? Kanske skulle vi förstå varandra bättre? Varför granntant är så bittert varje gång ni träffas, varför är det tyst hos farbrorn som bor på bottenvåningen... Vad tror ni? Och konstigt nog har jag de konstiga tankar bara vid Julen :)


Jag har börjat med att måla kistan jag fyndade för ett par veckor sen. Den ska bli vit (så klart) och så har jag designat ett monogram med mina bokstäver OA och kommer att måla dem på ovansidan med lite gråare nyans av vit.

Har fyndat i dag... Hmm... Beroende? Nähä.. Jag har bara så himla roligt att gå längst hyllorna för att plötsligt se en sak som Vill komma med mig ;)


Lucia och gossen kom med mig från Skåne. Kommer snart på sin plats nånstans i hemmet!
Trevlig kväll till er allihop! Kramisar

3 kommentarer :

  1. Hallojsan!
    Ja kistan kommer nog bli superfin med grå bokstäver på, jag är oxå lite förtjust i just den kombinationen just nu...Lucian och gossen är jätte söta. Jag har ett helt tåg inhandlat från Guldfynd som jag tycker så mycket om...Det är så underbart med allt julstök hihi. Ha det gott / Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för titten hos mej. Vilken fin blogg du har. Lucian och stjärngossen var jättefina. Vi har en härlig tid framför oss med en massa ljus och och julstämning.
    Följer din blogg nu och du får gärna göra detsamma.
    Ha en fortsatt trevlig dag
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  3. Ja, visst blir det fint i alla fönster när ljus, lampor och lyktor kommer fram! Och precis som du brukar jag undra lite hur dom har det där inne, dom som bor där...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails