lördag, augusti 15, 2009

Så kul!

Vi hade ganska jobbigt morgon. Men nu känner jag mig bättre. Bästa medicin mot alla bekymrar (enligt mig) ta och göra nåt fysiskt. För mig det blev lite plock och städning. Med tanken att snart börjar jag läsa då är det bra att ha lite ordning i hemmet=) Vill ha det lite lugnt i början. Känna efter hur det går för mig att plugga. Tror säkert att jag klarar mig, trots att jag ska studera på ett främmande språk.
L sover middag och jag passar på och skriver lite, som ni märker=) Efteråt tänkte vi ta en liten tur vid kanalen. Det blir härligt att åka. Vi köpte ju på Gotland en cykelkärra och nu är det så spännande att få det till användning. Tyckte att det var en bra idé för den uthyrningsfirman. De säljer ut cyklar och kärror efter högsäsong. Cyklar gick till näst halva priset. Monark för 7 tusen köpte man för knappt fyra. Inte illa? Tre eller sjuväxlat. Men jag hade inte den turen att få en bra cykel. Men barnen hade mycket rolig av att få en kärra!=)))
Så en cykeltur vid kanalen ska det bli. Och sen ska jag läsa lite till till N. Vi har klarat en bok på två gånger. Spännande den var. Så innan vi tröttnar på att läsa (kan man det?) ska vi fortsätta. N har fått också från mig häromdan tre läroböcker. Två i matte som hon tycker är roligt och en i svenskan. Hon är ganska nöjd med sig själv. Det går faktiskt bra för henne. Som tur. Annars skulle det vara lite jobbigt.
Men nu ska jag avsluta. Juste!! Hyllor! Vaknar L - ska jag ta bilder. Lovar... ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails