torsdag, augusti 13, 2009

Gotland

Hej alla mina vänner!
Så glad jag blir av att läsa alla era kommentarer! Verkligen skönt att veta att några av er tycker om det jag skriver!
Nu ska jag berätta lite om vår semester.
Ja, som ni vet början var inte så lyckat (menar den ombokningen osv). Själva resan gick utmärkt, lilla L har sovit största delen av resan och jag kunde ta det lite lugnt. N sprang överallt och kände sig som hemma på färjan=)
Sen kom vi "hem" och jag kände på en gång att valet av en lägenhet (billig i för sig blev det av ägarens misstag) var totalt FEL!=( Sen sa min man samma sak. Att man känner sig som hemma fast värre, det är ju inte det och man trivs inte och passar inget osv... Vi var tvungna att åka iväg hela tiden för att kunna känna sig lite annorlunda. Gården var en stoooor gräs mattan och där kunde tjejerna inte heller vara. Så det gällde att hitta på och ha roligt=) Och det lyckades vi trots misset med boendet.
Vi var på flera ställe med raukar. Vi var på Roma:s kloster, Visby innerstad (så klart ha ha), Fårö, Högklint, en till naturreservat som jag inte minns namnet på. Flera antikboden blev besökta ska ni tro mig och några strand. Jag tycker inte om värme så fick stå ut med solen för N:s skull, L lekte i sanden skönt. Vi blev riktigt duktiga på att äta i bilen, i skogen, på filten och så=) Oftas var det guiden som gav många bra råd med olika aktiviteter. N fick göra egen smycke av glas till och med. Så spännande! Och så var det Medeltidsvecka! Mycket upplevelse har vi fått. N och jag fått var sin klänning, midjeväskor, anpassande smycke. Till slut varr N en riktig medeltidstjej! COOLT! Har tittat på tornetspelet klart och N fick i slutet ta en bild med vinnatren! Hon var lite blyg tror jag=)
Sitta kvällar ut på restauranger kunde vi tyvärr (?) inte, men ett par gånger har vi kunnat ta en bit god mat och lite vin. Det är ganska så dåligt med ställe där man kan släppa barn los och vara lugnt, jag menar att det ska inte vara en torg med trafik, massa folk och hundar eller så trång uteservering. Börjar barnet tjuta då har man mindre trevlig både som gäst eller som förälder=)
Har fyndat!!! Trevligt par från Stockholm har en antikt utanför Visby. Så trevligt och så fina saker. Jag fyndat en hylla där. Ostkuppa till svärmor som fyllde år den 10 och har önskat sig en=) Hon blir imponerat ska jag tro. Hi hi antik kuppa hade hon inte förväntat troligen. Den är mycket fin! Och så lite här och där lyckades jag fynda. Liiite besviken är jag på loppisar på Gotland. Så mycket värdlösa saker fyller upp hyllor. Men den som letar... Jag har redan hängt upp mina båda nya hyllor. Men bilder får ni nästa gång! På alla mina fynd ja. Men inte på en gång!=)
Kram på er och ha det mysigt!

1 kommentar :

  1. Åh ! Jag tycker Gotland är så mysigt ! Har bara varit där en gång men vill absolut dit igen ! Synd att det inte blev så bra med ert boende ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU LÄMNAR ETT SPÅR EFTER DIG!
HAR DU INGEN BLOGG VÄLJER DU "ANONYM" ALTERNATIV SEN KAN DU KOMMENTERA
HÄLSNINGAR, OLG@

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails